Youtube Toolbar | KAPAT

7 Ocak 2008 Pazartesi

Nazan Öncel


Nazan Öncel (d. 6 Şubat 1956, Karşıyaka, İzmir) Türk müzisyen, besteci, söz yazarı ve yorumcu. eserleri ve yorumuyla Pop rock müziğinin en önde gelen sanatçılarından biri.
Yaşamı [değiştir]

Çocukluğu [değiştir]

Üç kızkardeşten ikincisi olan Nazan Öncel`in çocukluğu, kendisinin konuşmak istemediği bir konu olmakla beraber fazla bilinmemektedir. 4 yaşında Acı Tesadüf adlı bir filmde oynayan Nazan Öncel`in anne ve babası o yıl ayrılmış, anne ve babası ikinci evliliklerini yapmışlardır.

Gençliği [değiştir]

Notayı ilk defa annesinden öğrenirken, gitar ve mandolin çalmayı erken yaşlarda öğrenmiştir.1976'da İzmir Radyosu`nun düzenlediği yarışmada birinci olan Öncel, ilk 45liğini 22 yaşındayken [1978]'de çıkardı. "Sana kul köle olmuştum" ve "Kader bu çekeceksin" adlı iki parçadan oluşuyordu. O sıralarda müzik dünyasında yeni bir İzmir'li olarak lanse edilen Nazan Öncel, 1980`de Hırçın Kız ve 1981`de Neden adlı 2 özgün bestesiyle Eurovision Şarkı Yarışması elemelerine katıldı ve ilk 15`e girme başarısını gösterdi. 1980 yılında kendi parçalarının yanında bilinen arabesk ve alaturka eserleri de yorumladığı ilk uzunçaları Yağmur Duası'nı Tempo Plak`tan yayımladı. Televizyonlarda daha sık görünmeye, çeşitli yerlerde program yapmaya başladı. İzmir`de yaşamasından dolayı sık sık İstanbul`a seyahat ediyordu. 1983 yılında Bursa Çelik Palas`ta program yapması ve yılbaşı balosunda Tanju Okan ile aynı sahneye çıkması yapımcıların dikkatlerini çekmesine rağmen klasikler arasına girecek kadar güçlü eserler yazmadan albüm yapmayı düşünmemiştir.

Olgunluk Dönemi [değiştir]

1984 yılına kadar dönem piyanist şarkıcıların dönemiydi ve bu süreci şarkılar yazarak değerlendirirken bir yandan da bir şirkette sekreter olarak yaşamını sürdürdü. 1986'da İstanbul'a yerleşti ve 1989 yılında başladığı Bir Hadise Var'ı 1992'i de çıkarttı, bir milyonun üzerinde satarak Türkiye çapında ünlü oldu. 1994'de Ben Böyle Aşk Görmedim'i yayınladı. Aşk Beklemez Türkiyenin ilk pop anonim şarkısı olmayı başarırken, Geceler Kara Tren ve Dillere Düşeceğiz albümü sürüklemiş ve büyük traj yapmasını sağlamıştı.

Bir yıl sonra 1995 Temmuzunda çıkardığı Göç albümünde bir gitar eşliğinde hüzünlü şarkılar söyleyerek gönüllere taht kurduğu gibi şarkı yazarı geleneğinin en önemli temsilcilerinden biri olmayı başardı ve Göç başucu albümü oldu. 1996'ya geldiğimizde Sokak Kızı'nda pop-rock sularında gezen Erkekler de yanar, A bu Hayat ve Bırak Seveyim gibi unutulmaz şarkılarla "Ben sokak kızıyım bana iyi davranmayın,"dedi. Bu iki albümden sonra adının yanına Sokak Kızı'nın yanısıra kent ozanı, çağdaş filozof, ve bilge sıfatları eklendiyse de o kendisine sadece "Sokak Kızı" demeniz yeterlidir diyerek tevazuyu elden bırakmamıştır. Onun açtığı yoldan Teoman, Göksel, Aylin Aslım, Aslı, Duman, Hayko Cepkin, Emre Aydın ve diğerleri gelmiştir.Şarkılarını sokak ağzıyla ve hikâyelerle temellendirerek anlatan ilk kadın sanatçımız olan Nazan Öncel bu albümle birlikte uzun yıllardan sonra elektro bağlamayı yeni kuşaklarla tanıştırdı ve daha sonra bununla da kalmayarak 67 Ülkede Türkiye'yi temsil eden Hüp şarkısının düzenlemelerinde kullandığı el zilleriyle pop müzik soundunu bir kere daha yönlendirdi. 1999'da Pop müziğine eşik atlatan albüm ünvanını alan albümü Demir Leblebi'yi çıkartarak, tabuları yıkmak isterken şarkıları yasaklanınca albümü dinleyicisi tarafından kült mertebesine taşındı. 2004'e kadar albüm çıkarmadı ama üretmeye devam etti. Yan Yana Fotoğraf Çektirelim çıktığında takvimler 2004'ü gösteriyordu. Yılın en sevilen albümü olurken birçok şarkıcı eserlerini yorumladı ve her biri ayrı ayrı Nazan Öncel hitleri oldu. Gülşenin seslendirdiği Of Of'un ünü ülke sınırlarını aşmış Yunanistanlı (Katia Garbi) ve Lübnanlı (Nelly Macdesy)tarafından yorumlandığında listelere birinci sıradan girmeyi başarşmıştı. Artık el üstünde tutulan Göç, Sokak Kızı ve Demir Leblebi'yi 2006'da bulunamadığından orijinal halleriyle "Bir Şarkı Tut" adı alında yeniden meraklısı için piyasaya sürüldü. 2000'in başından itibaren ne yazsa sevilen ve hit olan birçok eserin sahibi olan Nazan Öncel 16 Ekim 2006'da çıkardığı 7n Bitirdin albümünün ilk single'ı olan Aşkım Baksana Bana radyolara verildiği andan itibaren listelere birinci sıradan oturmuştur ve 8 hafta listebaşında kalmıştır. Sanatçı birçok ödülün de sahibidir.

Diskografi [değiştir]

Sana Kul Köle Olmuştum-Kader Bu Çekeceksin, 1978
Sana Kul Köle Olmuştum
Kader Bu Çekeceksin

Yağmur Duası, 1980
Zalimin Zülmü
Hüdaverdi
Damarımda Kanımsın
Şahane Gözler
Kim Demiş
Demedim mi?
Yağmur Duası
Böyle mi Olacaktı?
Kaderimde Hep Güzeli Aradım
Ben Yalnız Seni Sevdim
Geçti Güzelim

Bir Hadise Var, 1992
Aynı Nakarat
Gitme Kal Bu Şehirde
Aşık Değilim Olabilirim
Leylim Yar
Mühürledim Seni Kalbime (Bir Hadise Var)
Hadi Hadi Nazlanma
Boncuk
Hani Böyle Olamazdık?
Nokta Nokta
Ağla Erkeğim Ağla
Olmaz ki
Aynı Nakarat (Remix)

Ben Böyle Aşk Görmedim, 1994
Ben Böyle Aşk Görmedim
Geceler Kara Tren
Dillere Düşeceğiz Seninle
Adam Sende Yeter
Nazınla Dünya Sazınla Dünya
Bu Kaçıncı Bahar?
Eveleme Geveleme Develeme Bitti
Avare Yıllar
Aşk Beklemez
Bunu Bir Ben Bilirim Bir Allah

Göç, 1995
Gidelim Buralardan
Sen Beni Öldürüyorsun
Aşk Olmalı
Bir Şarkı Tut
Ağlama Gönlüm
Nazlı Ay
Göç
İşiniz Gücünüz Yok mu Yani?
Çocuk Kalbim
Vesaire

Sokak Kızı, 1996
Ben Sokak Kızıyım
Bana Özel
Bu İstanbul
Erkekler de Yanar
Geberik
Bırak Seveyim Rahat Edeyim
Özgür Çiçek
Ölüyorum Anlasana
A Bu Hayat
Hadi Güneye

Demir Leblebi, 1999
Beni Söyletme
Bu Havada Gidilmez
Kunduram Sandukam Zembilim
Aşıklar Parkı
Zor Dünya
Hızlı Yaşarken
Hep Yalnız
Kötülere Bi'şey Olmaz
Kız Bebek
Sokarım Politikana
Demirden Leblebi

Yan Yana Fotoğraf Çektirelim, 2004
Hay Hay
Ukala Dümbeleği
Nereye Böyle
Beyoğlu
Atıyorsun
Beni Hatırla
Hokka
Anlamaya Çalış
Küçük Gemiler
Gül Pansiyon
Otomobil (Yan Yana Fotoğraf Çektirelim)
Ruh Hali
Hayat Güzelmiş
Bir Şarkı Tut - 2005


7'n Bitirdin, 16/10/2006
Aşkım Baksana Bana
Omzumda Agla
7'n Bitirdin
Ekilmekteyim
Zehirli Sarmaşık
Bırak Konuşsunlar
Utan
El Kızı
Bittimse Bittim
Anlat Arkadaşım
Direkten Döndüm
Kış Baba

Hiç yorum yok: