Youtube Toolbar | KAPAT

7 Ocak 2008 Pazartesi

Ogün Sanlısoy


1971 yılında Gölcük’te doğan Ogün Sanlısoy, babasının görevi dolayısıyla pek çok farklı bölge ve şehirde geçen ilkokul yıllarından sonra Fenerbahçe Lisesi’nde ortaokul ve liseyi okudu. 1988 yılında Mimar Sinan Üniversitesi Endüstri Ürünleri Tasarımı bölümüne girdi ve mezun oldu.

1989 yılında yakın arkadaşı Kubilay Özvardar ile birlikte hazırladığı akustik dinleti onun ilk sahne deneyimiydi. Bu yıllarda “Sugar Mice” grubuyla çalışmaya başladı ve ilk demo kaydını gerçekleştirdi. Daha sonra çeşitli amatör gruplarda solist olarak çalıştı.

1992 yılında Pentagram’a katıldı ve aynı yıl çıkan “Trail Blazer” albümünde vokaliyle yeraldı. Türkiye’de ve yurtdışında Pentagram’la pek çok konser gerçekleştiren Sanlısoy, 1993 ve 1994 yıllarında Hıbır ve Rock dergilerinin okuyucuları tarafından Yılın En İyi Erkek Rock Şarkıcısı Solisti seçildi.

1994-95 yıllarında Gür Akad’ın kurduğu Klips grubunda solist olarak yeraldı ve bu grupla çeşitli konserler verdi.1995 yılında piyasaya çıkan Özlem Tekin’in “Kime Ne” adlı ilk albümünde besteci, enstrümanist ve süpervisor olarak çalıştı.

1996 yılında Pentagram grubundan ayrılarak solo çalışmalarına başladı. 1999 baharında çıkan ‘’Korkma’’ albümü Ümit Kuzer’in prodüktörlüğünde gerçekleştirildi. 2004 yılında çıkan “O GÜN” sanatçının ikinci solo çalışmasıydı. Albümdeki “Saydım”, “Pencere” ilgi çeken şarkılardı. 2006 yılına gelindiğinde Ogün Sanlısoy, “Üç” adlı albümü çıkardı. Albümden çıkış parçası ise “Bilmece” oldu.


ALBÜMLERİ;

-ÜÇ

1 bilmece
2 bir ben
3 dön evine
4 gitme dönmezsin
5 hadi beni güldür
6 hiç kimse bilmedi
7 kendin öldün
8 kucakla
9 ne yerdeyim ne gökte
10 parasi var
11 umudum var

O GÜN

1 Pencere
2 Saydım
3 Ben De Özledim
4 Bana Bi Sor
5 Kimdi?
6 Kendine Gel
7 Düşmez Kalkmaz
8 Diyorlar
9 De Bi Da
10 Yar Olmadın
11 Yaşıyoruz
12 Sana Dedim
13 Sen Giderken

KORKMA

1 Başkoyduk
2 Anla Dünü
3 Kaybettik Severken
4 Tetikçi
5 Korkma
6 Konustuğun Sensin
7 Nolur
8 Degisme
9 Git
10 Böyleyiz
11 Ol Öl

Hiç yorum yok: