Youtube Toolbar | KAPAT

20 Aralık 2007 Perşembe

ibrahim tatlıses full albumleri hayatı bedava oku indir



İbrahim Tatlıses


İbrahim Tatlıses
Doğum tarihi 1 Ocak 1952
Doğum yeri TÜRKİYE / Şanlıurfa
Mesleği Sanatçı / Oyuncu / Yönetmen / İşadamı / Politikacı

İbrahim Tatlıses (d. 1952 Şanlıurfa) Söz sanatçısı, türkücü, müzik yapımcısı, sinema oyuncusu. Lakabı İbo ve İmparator


1 Ocak 1952 tarihinde Şanlıurfa'da doğmuştur. Tatlıses olmadan önceki soyadı Tatlı'ydı. Yedi çocuklu kalabalık ve fakir bir ailenin çocuğuydu. İnşaatlarda soğuk demir ustası olarak çalıştı. Adanalı bir sinemacının, inşaatta sesini duymasıyla birlikte önce Adana'da ardından Ankara'da çeşitli gazinolarda sahneye çıktı. 1977 yılında çıkardığı "Ayağında Kundura" adlı plakla tüm Türkiye'ye sesini duyurdu.

Ardından "Sabuha", "Dom Dom Kurşunu", "Bir Mumdur" gibi türküleriyle ününü pekiştirdi. "Allah Allah", "Kara Zindan", "İnsanlar" ve "Fosforlu Cevriyem" gibi albümlerinin satışı milyonları aştı.

"Allahım Neydi Günahım", "Yakamoz", "Yol Ver Dağlar" "Sormadın beni" "Fırat" gibi popüler parçaları kendisine has üslubuyla yorumlayarak 1996 ve 1997 yılında sayısız ödülün sahibi oldu ve o albümün satışı milyonları aştı.Sinema filmleri yaptı, talk show programları hazırladı. Yönetmen, oyuncu, senarist, söz yazarı, köşe yazarı, besteci ve yorumcu İbrahim Tatlıses'in sahip olduğu şirketler grubu; gıda, film, yapım, turizm, havacılık ve yayıncılık dallarında faaliyetlerini sürdürmektedir.

Şanlıurfa'dan bulunan eşinden (Adalet Tatlı) bir erkek (Ahmet) ve iki kız, sinema sanatçısı Perihan Savaş'tan bir kız (Melek Zübeyde) ve uzun süre hayatını paylaştığı Derya Tuna'dan ise bir erkek (İdo) çocuğuna sahiptir.

Tatlıses, özel hayatı ile de her zaman göz önünde oldu. Derya Tuna ile birlikte iken Asena ile birlikteliği magazin basınını uzun süre meşgul etti. Tatlıses, gerek Derya Tuna gerekse Asena'ya karşı silahlı saldırı düzenlemekten tutuklandıysa da mahkeme tarafından serbest bırakıldı.

Son dönemde hiç yayınlanmamış şarkıları, adına kurulan hayran sitesi'nde paylaşılarak, sevenlerinin hakkında daha çok bilgilenmesi sağlandı.

İbrahim Tatlıses; 22 Temmuz 2007 Genel Seçimlerinde Genç Partiden İstanbul 3. Bölge 1. sıradan milletvekili adayı oldu. Partisi barajı aşamayınca milletvekili seçilemedi.


Albümleri [değiştir]

* Acı Gerçekler
* Ağla xiri min Şimdi
* Ayağında Kundura
* Sabuha
* dom dom kurşunu
* bir mumdur
* Ben İnsan Değil Miyim
* Ah Ceylan
* Gelme İstemem
* Yaşamak Bu Değil
* Mutlu Ol Yeter
* Yagmur
* Yalan
* Veremli Kiz
* Benim Hayatım
* Sevda Yüklü Kervanlar
* Gülüm Benim-Gülümse Biraz
* Sevdim de Sevilmedim
* Huzurum Kalmadi
* Mavi Mavi 1985
* Allah Allah-Hülya
* Kara Zindan
* Fosforlu Cevriyem
* Kralın Konseri-Anılarım
* İnsanlar 1990
* Söylim mi
* Dünü Ve Bugünü İle 1992
* Vur Gitsin Beni-Yemin Ettim
* Ben Aşk İçin Ölürüm
* Imperatordan Uzun Havalar
* Ah Keşkem 1992
* Haydi Söyle 1994
* Mega Aşk 1995
* İbrahim Tatlıses Klasikleri 1995
* Ben De İsterem 1996
* At Gitsin 1997
* Selam Olsun 1999
* Türkülerimiz
* Türkü Dinle Türkü Söyle
* Yetmez Mi 2001
* Tek Tek 2003
* Aramam 2004
* Sizler İçin 2005
* Bulamadım 2007

Hiç yorum yok: